środa, 9 kwietnia 2014

DIY Torebka - Czarny mini kuferek



Każdy pretekst na nową torebkę jest dobry :)
Pretekstem do uszycia tejże był fakt, że jeszcze takiej nie mam :D
Mocny argument prawda? :D


No więc skoro znalazł się już argument, znalazł się kawałek filcu, należało przejść do czynów.

Czynem pierwszym było stworzenie wykroju. Po pierwsze primo musiałam ustalić gabaryty. Wytyczne były takie, że ma się zmieścić portfel, telefon, paczka chusteczek, butelka z piciem Chrupka i woreczek z jego przysmakami czyli chrupkami :)


Po co talerz? Ano po to żeby rogi nie były kanciaste tylko półokrągłe. Formatem wyjściowym była kartka A4.


Wykrój gotowy. Czas na cięcie.


Tym sposobem mamy dwa boki i dno.
Najpierw należy do dna zamontować nóżki. Jako nóżki wykorzystałam ćwieki. W tym celu trzeba zrobić mikro dziurki (pomocna może być prujka). Pomocny moze być młotek (bez młota to nie robota;) ) i Kropelka :)



Nóżki zamontowane. Teraz trzeba zamontować suwak. Przyszywamy najpierw do jednego boku a później do drugiego.


Drugi bok.

W efekcie powstaje nam coś takiego.

Kolejnym krokiem jest zszycie brzegów boków :) Na tym etapie zalecam już ostrożność ponieważ przy dwóch warstwach filcu igła lubi się wyginać :) Najlepiej mieć w zapasie kilka igiełek. Do filcu używam zawsze igieł 90, teoretycznie powinno się używać grubszych wtedy by się tak nie wyginały, niestety w praktyce okazuje się, że grubsze igły zbyt trudno przebijają się przez filc i wtedy to jest dopiero katorga. Przynajmniej moja maszyna tak ma.
Przy tej torebce zniszczyłam dwie igły ;)


Gdy brzegi są już zszyte możemy wszywać dno. Postanowiłam, ze szew dna będzie się znajdował na zewnątrz torebki tak żeby wzmocnić konstrukcję. Przy szwach bocznych możemy dno wszyć ręcznie ponieważ maszyna może sobie z tym nie poradzić.



Gdy dno jest już wszyte możemy zająć się przygotowaniem rączek. Postanowiłam, że wykorzystam łańcuch, który przeplotę wstążką żeby powstało coś a'la torebki Chanel ;)
W tym celu przygotowujemy dwa odcinki łańcuszka i wstążki - ucinamy jej więcej niż łańcucha, będzie się wygodniej przeplatało. 


Przygotowane rączki należy przyszyć do torebki ręcznie.


Lubię frędzle, postanowiłam więc że i w tej torebce zamontuję dwa przy suwaku. Żeby zrobić frędzel potrzebujemy niewielki kawałek filcu, który nacinamy nożyczkami tak żeby powstały cieniutkie paseczki. Później trzeb go zrolować i zszyć ręcznie.


Gotowa torebka prezentuje się następująco :)




Niby nie duża a jednak bardzo pojemna :)


Miałam ją już kilka razy ze sobą i jestem z niej bardzo zadowolona :) Zachęcam do uszycia własnej :)

Pozdrowionka! :)




5 komentarzy:

  1. Wow , fajny, już wiem co będę robić przez weekend , ale w kolorze pudrowego różu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no no no :) pudrowy róż to może być ciekawe, daj znać jak uszyjesz, koniecznie muszę zobaczyć :) powodzenia! :)

      Usuń
  2. rewelacja, też zamierzam coś podobnego zrobić :) podobają mi się torebki z filcu. w planach mam jeszcze pokrowiec na laptopa z filcu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo pokrowiec na laptopa to było coś co miałam uszyć pierwotnie jakieś dwa lata temu i wtedy właśnie uszyłam pierwszą torebkę :) a pokrowca nie zrobiłam do dziś ;)

      Usuń

Dziękuję za wizytę :) Zapraszam do komentowania.